I Love My Life

Ku bersyukur pada-Nya atas segala nikmat yang diberi... i love myself, my family n all my friends...

Monday, January 9, 2012

alahai emak....

Mak: Rumah kita ni terasa lapang je
Saya: bagusla mak kalau lapang, x de lah rimas kan?
Mak: Rumah orang semua ade kereta kat depan umah
Saya: Errrkkk

Rupanya ade maksud tersirat disebalik kata2 mak saya tadi... alahai mak sabarye...
Insyaallah nnti murah rezeki anak mak ni boleh beli kereta

Bila dipikir2.. walaupon mak x pernah menyatakan hasrat dia tp saya paham dia pon nak merasa juga tgk anak dia berjaya. Ada kerja bagus, kereta , rumah dll... walaupon mak x pernah ckp direct tp saya paham

Itulah impian saya, nak buat mak dgn ayah saya senang dgn kejayaan saya. Selama ni mereka dah bersusah payah membesarkan saya selama 25 tahun. Jadi dah tiba masa saya membalas jasa mereka.

Namun, mencari kerja sekarang ni bkn senang.. nak kerja yang rileks gaji pulak kecik.. kerja yang penat dan jauh gaji besar pulak. Pening..pening kepala. Tapi x boleh pulak memilih kerja sgt. Nanti menganggur. Tahun lepas je dah menganggur 6 bulan.

Mcm mane erk.. harap2 tahun ni ade lah perubahan. Semoga allah membuka pintu rezekiku... amin.. Yang penting usaha dan terus usaha.

No comments:

Post a Comment