I Love My Life

Ku bersyukur pada-Nya atas segala nikmat yang diberi... i love myself, my family n all my friends...

Monday, May 23, 2011

putih ke ko??? kelasssss

wohoooooo.... seronok mcm nak lompat2 dapat berblogging ari ni.. bukan ape .. broadbnd ni lmbat gila sejjak dua menjak ni.... huhu

ape cerr kali ni?? meh saya nak ceciter kisah org nak putih..

ramai wanita skrg ni berlumba2 nak cantik.. nak putih.. kat pasaran pon bnyak gak produk nak memutihkan kulit... nak brapa tona lebih cerah? semua ada kiah pilih je..
hari ni kat kedai tmpat saya bekerja berlaku adengan diolog seperti berikut:
cik kiah (bkn nama sebenar): dik produk*** ade x?
saya: ada kak...
cik kiah: dia punya toner ada?? akak nak pembersih, toner dgn krim mlm dia
saya; ok.. (saya pon amik la barang2 yg dimaksudkan lalu masukkan dlm plastik)
cik kiah: x leh kurang ke dik.. akak pergi kat kedai sana dia bagi less smua barang
saya: ni dah habis less la kak
cik kiah: kalau kedai sana ok sket... pakai produk ni bagus dik..cepat je putih.. dah cuba produk lain x jalan..adik pon pakaila...
saya; xpe kak saya dah biasa pkai produk lain

dalam hati saya:~ kalau nak murah2 ko pergi la kedai tu.. sibuk dtg kedai aku kenapa...
~ape?? putih sgt ke ko kiah oi??? muka je putih tp tgk tgn, badan hitam gak...

buat pengetahuan korang produk yg dimaksudkan tu mmg ramai org beli. tapi seram gila tgk hasilnya... mana taknye..putih mmg putih tp kulut jadi mcm merah2. dah cm udang kena bakar. lain gila warna dgn kulit badan
harga dia mmg murah... tp ada kandungan hidroquinone.. yg mmg dah sah2 boleh menyebabkan kulit terbakar. sebab dia melunturkan warna kulit.
alang2 nak lunturkan warna kulit napa x pakai klorox je kiah??? cepat sket..

kadang2 saya tegur gak customer tapi diorg ni bolayan je.. nak produk yg hasilnye cepat. ye mmg cepat tp nnti kena barah x taw la...
bagi saya.. x payah la nak putih2 sangat..cukuplah pakai produk yg wat kulit kita bersih dan sihat. putih pon x gna kalau dah mcm terbakar warna kulit tu..

p/s alahai perempuan berlumba jadi cantik tapi abaikan benda yg paling penting iaitu kesihatan... kalau x shat mana nak dtgnya cantik??? lu pikirla sendiri


No comments:

Post a Comment