I Love My Life

Ku bersyukur pada-Nya atas segala nikmat yang diberi... i love myself, my family n all my friends...

Tuesday, May 17, 2011

remaja zaman sekrang~mcm2 ada

hari ni post saya berbau agak menyindir sedikit
so sapa yang terasa harap maklum
cuma menegur saja

bebudak remaja zaman sekarang ni mmg advance...mana x advancenye:

1. baru sekolah dah pakai hp mahal (iphone dll yg boleh mms, 3g n internat). padahal aku masa skolah dulu... xdenya nak bawak hp... hp pon x de...masa saya tgkatan 6 baru la merasa hp... tu pon seconghand punye
2. rata2 smua dah ada fb (laman sosial) ...budak sekolah rendah pon ade.
3.sudah pandai melawa..dressing mengalahkan orang dewasa.. yg gurl siap bermakeup seinci n kaler rambut lagi... yang boy plak baju2 nak ala2 k-pop.. mahal2 plak tu (ori ke x ori???)
4. dari segi ilmu pon advance..... biasalah kat internet mcm2 info pon ade. tapi jangan sampai tersilap info udahla.

tu antara yang saya lihat.... kira ok la lagi sbb mengikuti peredaran zamanlah katakan
ade gak yang x ok... xlain x bukan dari segi masalah sosialnye.... meh saya cecita

1. mereka ni sudah pandai bercintan-cintun.... maybe benda ni biasa sbb masa zaman saya sekolah dulu pon dah bnyak. tapi ni kes bercintun sampai mengalahkan kita yang dewasa ni.
contohnye.. dalam fb siap post pic berpeluk sakan... berlaga pipi.. siap tulis IN RELATIONSHIP WITH ..... ade gak yang MARRIED TO..apakah???
(dik oi..korang tu skolah lagi...setakat baru cinta monyet dah married2 x kemana nye.... nnti bukan dgn dia yg ko kawen pon)

2. mereka ni suka wat eksperimen.. eksperimen ape??? eksperimen hubungan seks la...
baru2 ni kat sekolah berdekatan kawasan saya tggal... ade kes pelajar wat video seks... amboi dah pandai wat dokumentari dah budak2 ni... dia ni mmg suka mencuba...mencuba benda baru la... sampai bertukar2 pasangan. ish... saya masa sekolah pikir nak balik ...pastu tgk tv je.

3. gangster... haaaa yang ni toksah cakaplah. siap ada backup 3 line, 4 line ...12line. sampai cikgu pon boleh ditumbuknye. ape nak jadi la bebudak ni

4. melawan.. ni kira mcm gangster la gak... cikgu tegur sepatah pelajar pula yang maki hamun berjela2. agaknya diorg ni dah hilang rasa hormat pada guru.

ckup lah yang ni saya senaraikan... mengucap panjang bila tgk perangai budak2 zaman sekarang ni...

pesanan mizz hermosa: kepada adik2 yang bersekolah... belajarlah rajin2..penuhi zaman persekolahan dengan pencapaian akademik dan sukan yang boleh dibanggakan.. hiasi dgn kenangan manis bersama rakan2 dan guru.. jangan biarkan diri kalian dibelenggu oleh masa silam zaman persekolahan yang hitam yang hanya mmbuat anda menyesal.



2 comments:

  1. skng semua bdk2 main ps,psp zaman dulu men tuju selipor galah panjang jentik tudung oren congkak batu seremban zaman skng mane ade bdk2 nk men g bende tu

    ReplyDelete
  2. hahahaha main tu ok la...jgn main benda lain...nayaaaaa tu

    ReplyDelete