I Love My Life

Ku bersyukur pada-Nya atas segala nikmat yang diberi... i love myself, my family n all my friends...

Tuesday, June 21, 2011

Bersemangat!!! Bermotivasi!!!!

Setelah dua hari program Interpersonal skill bersama En. Zainuddin Ali seorang penceramah yang bagus. Dia peramah dan agak funny... tahu je cara2 nak attract audience.

Dari program tersebut baru saya sedar selama ni saya x cukup bermotivasi... x tahu hala tujuan dan x tentu apa misi dan visi. Mungkin selama ni saya selalu patah semangat.
Apa yang penting adalah minda. Minda mempengaruhi hidup kita. Kalau kita ber pikiran negatif .. negatif la hidup kita. begitulah sebaliknya.

Selain itu, selama ini saya bnyak melakukan kesilapan. Dosa kepada ibu bapa dan org sekeliling. Terlebih dahulu saya kena dekatkan diri dgn tuhan agar tuhan membantu memberi petunjuk. Tapi jangan hanya berdoa, usaha juga adalah perlu.

SAYA BUKAN GAGAL... CUMA SAYA BELUM BERJAYA~itulah kata2 yang perlu kita katakan setiap kali kita gagal melakukan sesuatu.

antara perkataan2 yang x patut kita guna dalam kehidupan harian/ atau ketika sedang ditemuduga:
1.DONT
2.TRY
3.BUT
4. APA2 YANG MENGGMBARKAN FUTURE CTH MAYBE, KALAU...
kenapa? sbb semua perkataan2 diatas memberi aura negatif dlm diri... so singkirkan dri kamus hidup anda.

banyak juga tips2 berguna berkaitan temuduga dan komunikasi yg disampaikan.... ceramah tu mmg best!!!!



No comments:

Post a Comment