I Love My Life

Ku bersyukur pada-Nya atas segala nikmat yang diberi... i love myself, my family n all my friends...

Thursday, June 16, 2011

godaan sang lelaki bergelar suami org

baru2 ni.. ade kawan saya luahkan perasaan. Saya sebagai rakan yang suka mendengar ni tanya la apa masalah dia. Dia cerita yang dia ni diganggu oleh suami orang. Saya tanyalah gangguan macam mana kat dia, dia bagtaw yang si suami org ni ganggudia. Ajak dating la, pastu sampai nak buat benda bukan2 (u know what i mean)

Kawan saya ni orangnya mmg peramah dan ramai kawan. Tapi dia masih waras utk menjaga pergaulan. Takdalah sampai nak menagih cinta dari lelaki bergelar suami orang. I know her for long time ..so she's not that type of person.

kejadian yang menimpa kawan saya ni wat saya berfikir. Kenapa suami2 orang ni mencari cinta diluar? berdasarkan cerita kawan saya tu ade la beberapa alasan dari kaum lelaki ni.
Antaranya:
1. Layanan isteri yang kurang (suami x puas dari segi seksual)
2. Berjauhan dari isteri kerana bekerja/ outstation
3. Kedinginan dalam rumah tangga. (chemistry dah kurang..bla..bla..bla)

ni la antara 3 sbb utama. Si suami org ni tanpa segan silu bercerita mengenai apa yg dalam kelambu.. bukan itu sepatutnya rahsia ke?
Tersentap jap la dgr pengakuan lelaki yg mcm ni. Maknanya saya yang belum kawin ni kena la bersiap sedia supaya pandai jaga suami agar x jadi mcm situasi diatas. Susah gak jadi isteri ni kan? mana nak mengurus rumah tangga (makan minum), nak uruskan anak lagi... nak bg layanan kaw2 kat suami.... memang isteri ni boleh di gelarkan multitasker...

Sebab tu la saya agak seram nak berkahwin... tapi sy sedar satu haru nnti mesti akan kahwin gak kan? harap2 la x terjadi mcm tu..

p/S: sweet sgt tgk pasangan2 orang lama yang kekal bahagia smpai anak cucu... contohnye my mom and dad..smpai skrg still sweet....

No comments:

Post a Comment